Wednesday 8 August 2012

CHEGHITA 16 # MISS vs TENSION

Assalamualaikum



T E N S I O N ! kenapa semakin dekat nak peperiksaan penting dalam hidup kita , mesti ada perkara yang menyakitkan hati . arggghhhhhh == , TENSION , dulu PMR , sekarang SPM pulak . kalau waktu PMR dulu , kawan-2 baik semua ada disisi bagi support . sekarang pun ada , tapi entah lah I FEEL NOTHING ! maaf kawan-kawan kalau terguris atau sakit hati baca blog ni , tapi kita perlukan nasihat ZAFIRAH , SYAFIQ and MIRA ! perasaan aku tenang bila korang yang tegur aku , weyhh . aku nak jadi BAINI yang dulu . aku penat jadi BAINI yang sekarang . penat berpura-pura senyum padahal hati menanggung kesakitan . penat berpura-pura macam tak ada apa-apa yang berlaku padahal ketika tu menanggung masalah yang terlalu menyakitkan .

MASALAH ? masalah apa ? kebelakangan ni , terasa tersangat-sangat tension yang amat . selalu pening kepala and paling teruk , hari tu tertido dalam kelas makmal waktu subjek chemistry . kenapa dengan aku sebenarnya ? actually , diri kita macam kosong , kita try nak cerita masalah dekat kawan-kawan tapi entah lah rasa macam tak larat . and tabiat paling teruk , kalau terbangun atau tersedar malam-2 , mesti menangis . sumpah , kita terlalu rindukan kehidupan yang dulu . kehidupan waktu dekat sarawak . waktu tu , semua orang bagi semangat dekat kita . family , cousin , cikgu-cikgu and kawan-kawan . kadang-kadang ada perasaan menyesal sebab ikut myparent duduk dekat KL . kalaulah masa boleh diundur . tapi disebalik apa yang berlaku ni ada hikmah . kalau kita x duduk dekat KL , x mungkin kita akan belajar kehidupan yang mencabar macam di KL ni . disebalik penyesalan ni , kita bersyukur sangat sebab ada kawan macam ZAFIRAH , MIRA , SYAFIQ , ATIKAH , EKYN , FARRAH , FATIHAH , HAZRINA .

ZAFIRAH , MIRA dan SYAFIQ , aku terlalu rindukan korang . kalau kita still satu sekolah , mesti lagi riuhkan kita belajar . setiap petang study sama-sama . rehat sama-sama , tugas sama-sama , gelak sama-sama . masa terlalu cepat berlalu . Baini terlalu sayangkan persahabatan kita . tapi setiap pertemuan mesti ada perpisahan kan !

ATIKAH , EKYN , FARRAH , HAZRINA and FATIHAH , aku sayang korang sangat-sangat . aku tau korang sentiasa ada disaat aku perlukan korang . ATIKAH and FARRAH , korang berdua memang suka sangat buat aku tergelak dengan kerenah and perangai gila-gila korang . korang supersporting ! EKYN , kau suka membebel dekat aku . tapi aku tak kisah , sebab dalam kau membebel kau bagi nasihat dekat aku . HAZRINA , ahhaa . kau selalu jadi sumber rujukan aku kalau ada masalah . dengar kau bercakap buat aku tenang . gaya kau , cara kau cakap , tegur , nasihat aku lain . :') bila bercakap and bercerita masalah dengan kau , macam aku bercakap dengan mira addini . FATIHAH , aku tension , kau lagi tambah tension aku dengan suara kau yang kuat tu , tapi aku tak kisah sebab bila dengar suara kau yang kuat tu , membuatkan aku bersemangat nak bercakap . ahhaa . ehh m korang lima orang , walaupun ada antara kita tak sama kelas , tapi tu tak membataskan kita untuk berkawan and saling berkongsi-kongsi ceritakan !

No comments:

Post a Comment