Tuesday 23 October 2012

CHEGHITA 32 # EVERYTHING CHANGE

Assalamualaikum warga bloggers dan awak-awak yang sudi singgah blog ni atau tertekan link blog kita . :) apapun , HI !

sudah sekian lama blog dibiarkan tidak terusik , tiada newpost . selamat blog takde perasaan , kalau ada , comfirm dah lama merajuk .  ha , oleh kerana dah lama tak update cheghita dekat blog ni , maka pelbagai suka dan duka telah terjadi .

TAPI , i dont care anymore about my life . sekarang , hanya ikut kehendak parent , family , boyfriend , sahabat , kawan . semua mengharapkan saya belajar untuk SPM kan , ya . saya belajar mama , ayah , saudara mara , kanda , sahabat dan kawan . saya belajar ni . saya belajar semua . bukan setakat subjek-subjek untuk SPM tapi belajar tentang kehidupan . seriously , nak kehidupan yang dulu . i miss my life . please , bring my life come to me back . I NEED ALL OF YOU TO PUSH ME !

To my parent : I NEED SOKONGAN ANDA . saya tahu korang orang tua terbaik yang pernah saya ada . tapi . saya baru mengenal dunia . dunia yang penuh dengan ketidak adilan . saya baru nak cari identiti diri saya . so please , mom dad . im your daughter . the oldest one . so bimbinglah saya lagi untuk jadi anak yang terbaik , anak yang boleh banggakan korang . saya janji , saya akan jadi anak yang terbaik untuk korang didunia dan akhirat .

To my family : I MISS YOU . I MISS ALL OF YOU . terutama yang dekat Sarawak sana . seriously , kehidupan di sana lebih bahagia berbanding disini . yeahh , hujan emas dinegara orang , hujan batu dinegara sendiri kan . so I really miss all of you . Dear cousin , syamimi , I need you . ahhaa . perlukan awokk untuk marah-marah , gaduh-gaduh , gurau-gurau . rindu mok belajar sama-sama , tusyen sama-sama , pergi sekolah sama-sama . ahhaa . everything between us , kamek rindu kitak orang gilak-gilak . dolok , semua pakat-pakat jak mok belajar sama-sama and paling best . cabaran . bukan cabaran apa , cabaran dapat skor dalam pelajar . who get highest , she's the winner :') really , i miss you cousin a.k.a my usu .

To my boyfriend : ILOVEYOU , INEEDYOU , IMISSYOU . awak , seriously saya rindukan semua kenangan kita dulu . tak dinafikan kita rapatlah jugak sekarang , dah pandai snap picture berdua-duaan , ahhaa . funny kalau difikirkan balik . bayangkan lah , 4 years with you . then that day first time , kita snap picture bersama-sama .semua terjadi begitu saja .
awak , saya tahu perangai saya sekarang pelik . semestinya awak sukar nak control saya . awak , nak tanya sikit . kenapa sekarang awak macam main tarik tali dengan saya ? sometimes , awak layan saya , macam kita sweet couple of the year , then . awak jealouskan saya . sorry , semenjak peristiwa itu , saya sentiasa cemburukan awak . but alhamdulillah . bila awak didepan mata , saya boleh control perasaan cemburu tu . saya tak tahu kenapa saya still percayakan awak selepas peristiwa tu , masih in love , adore , need , fund , care about you . then , im sorry sebab terlalu berharap dekat awak . awak bermakna untuk saya .

To my sahabat : kita sekarang semua macam buat haluan sendiri . i dont know why . kadang-kadang , dalam kelas pun kita tak bertegur . diam . sampailah waktu balik , baru kita bercakap . ada yang buat muka , bila ditanya kenapa ? kita pulak kena marah . arghhhh . kusut . seriously , rindu kamu semua yang dulu :'(

To my kawan : hey , korang . jarang bertegur . pandang-pandang macam tu saja . tak tahulah kenapa dengan kita semua . tahun ni , tahun terakhir kita together . then dah tak jumpa dah . apa boleh buatkan . hmm :/ harap saat-saat yang masih ada ni , kita semua jadi macam dulu .

LOOK ^ everything change right ? 

To my self : cari semangat awak balik , Baini .

2 comments:

  1. yew baini everything is changed.. Aku paham sngt-2 perasaan kau. Aku dan kau perlu cari semangat kite balik. Spm is coming , jum kita bangkit bersama. Kita harus berjaya bersama. Aku syg kau dan kwn-2 kite. kite semua perlu tolong menolong supaya kite kembali jadi diri kita yg duluu. Sumpaa , aku rindu kehidupan yg ceria :')

    ReplyDelete
  2. yeahh . serious , rindu kehidupan yang dulu . kay , kita cari semangat kita balik . Allah ada , Dia akan tolong kita . apa-apa pun harap kita semua dapat jawab semua soalan SPM dengan senyuman :) then , dapat the best result . InsyaAllah

    ReplyDelete