Wednesday 26 September 2012

CHEGHITA 28 # JODOH Itu Ketentuan ALLAH SWT

Assalamualaikum . Hai bloggers dan awak-awak yang sudi mengunjungi Blog saya :)

Entry kali ini about JODOH . kenapa nak buat entry about JODOH erkk ? I dont know why tapi ini ada kaitan dengan Awak yang bertakhta di hati saya sejak sekian lama :')

Jodoh itu rahsia Allah . sekuat mana kita setia , seikhlas mana kita menerima , sekuat mana kita menyayangi       , selama mana kita menunggu , setabah mana kita bersabar , sekuat mana kita percaya pada si dia . Andai kata sudah tertulis dia bukan jodoh kita , kita tetap tidak akan bersama si dia . Itulah ketentuan Allah . sehebat mana sekalipun kita merancang , ketentuan tetap di tangan Allah . Apa yang kita mampu ialah BERDOA . Berdoa supaya kita dipertemukan jodoh di dunia dan diakhirat . Dan tak lupa juga kita dapat jodoh yang baik dan boleh membimbing kita ke jalan yang diredhai Allah , InsyaAllah . 


Untuk awak yang dah lama bertakhta di dalam hati saya , I STILL WAITING FOR YOUR LOVE . saya dah lama jaga hati dan perasaan saya untuk awak . hanya awak . saya harap awak sedar yang saya masih menharapkan awak untuk jaga saya seperti mana janji awak suatu ketika dahulu . semua kisah , cerita antara awak dengan saya masih ada dalam ingatan saya . teringat waktu saya nyanyi lagu Kenangan Terindah dan awak tiba-tiba nyanyi sekali dengan saya . seriously malam tu memang terindah walaupun kita nyanyi sama-sama melalui handphone . itupun dah Alhamdulillah . awak , saya tak suka keadaan kita sekarang . semakin menjauh . saya rindu nak dengar awak bercoloteh . saya rindu nak main game kereta dan ' bola jaring ' or ' jaring bola ' , apa-apa lah nama game tu . saya rindu semua benda yang saya buat bersama awak . Joging . Buang masa bersama-sama dengan awak , makan aiskrim Peppermint tu . bila teringat tentang aiskrim , sampai sekarang saya tak makan aiskrim . saya nak makan aiskrim dengan awak :') setiap malam , sebelum tidur . saya teringat waktu awak nyanyikan lagu Selamat Malam . awak nyanyi lagu tu atas permintaan saya . ohhsheemm awak . 


QUERIDA , you are the one who make me smile . you always be apart of me . from my days down and on , i'll never stop thinking of you . ILOVEYOU .

awak , bila tulis ayat ILOVEYOU tu kan , saya teringat waktu saya bagitau awak . " saya tulis ILOVEYOU rapat-rapat sebab saya tak nak ada orang lain antara kita berdua " . dan sampai sekarang pun saya masih lagi berharap yang tak akan ada orang lain antara kita . 

awak , saya nak .
  
hulurkan tangan saya untuk bangunkan awak disaat awak terjatuh ,
pinjamkan bahu saya untuk awak menangis ,
> pinjamkan telinga saya untuk mendengar segala luahan hati awak ,
> kita bersama-sama akan ada apabila salah seorang antara kita ada masalah ,
> kita kongsi masalah bersama ,


awak , saya rindukan awak , saya sayangkan awak . segala perasaan yang saya rasa dekat awak , ikhlas , saya masih disini tunggu kehadiran awak seperti dahulu :')

2 comments:

  1. okay, once i read your entry teringat kat ex :')
    rindu much the moment kitorang klua lepak then badan dia penuh ngan lebam cubit sebab i cubit dia ..even sakit dia still ckp its okay dia suka n might miss that kinda stuff. and now, everything has gone :'(

    ReplyDelete
  2. auww . sweet :D kita suka tengok dia makan aiskrim . tak tau kenapa . ahhaa . comell .

    ReplyDelete